The New Mexican School (NEM), implemented in the 2021-2022 school year, seeks excellence in the country's teachers, establishing the educational foundations in México with the support of emerging methodologies and teaching strategies. As a result, this research presents results on the importance of teaching strategies within a teaching plan that are selected according to said educational experience with the aim of strengthening students' knowledge through a plan that is put into practice with different strategies to achieve meaningful learning, since these facilitate the teaching-learning process.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Beltrán, L., Méndez, J., Rodríguez, G., & Mera, E. (2007). Estrategias didácticas desarrolladas por los docentes para orientar el trabajo integrador en la Facultad de Psicología. Psychologia: Avances de la Disciplina, 1(1), 133-162.
Colmenares, A. M. (2012). Investigación-acción participativa: Una metodología integradora del conocimiento y la acción. Voces y Silencios: Revista Latinoamericana de Educación, 3(1), 102-115. https://doi.org/10.18175/vys3.1.2012.07
De Oliveria Figueiredo, G. (2015). Investigación Acción Participativa: una alternativa para la epistemología social en Latinoamérica. Revista de Investigación, 39(86), 271-290.
Ferreiro, R. (2007). Estrategias didácticas del aprendizaje cooperativo. Trillas.
Flores, Á. R. (2017). Estrategias didácticas en las ciencias naturales. Formación conceptual, 2.
Guevara, C. (2017). La estrategia didáctica y su uso dentro del proceso de enseñanza y aprendizaje en el contexto de las bibliotecas escolares. E-Ciencias de la Información, 7(1), 1-22. https://doi.org/10.15517/eci.v7i1.27241
Hernández, D. B. (2017). Estrategia didáctica en las ciencias naturales. Formación conceptual y pedagógica, 4-8.
Hernández, R. & Mendoza, C. P. (2018). Metodología de la investigación: Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill.
Martínez, M. (2015). Comportamiento humano: Nuevos métodos de investigación (2.ª ed.). Trillas.
Puente, J. M. (1992). Estrategias Didácticas. En A. Ferrández & J. M. Puente (dirs.), Educación de personas adultas. Psicopedagogía y Microdidáctica (Vol. 2, pp. 333-382). Diagrama.