This article presented a didactic treatment of bioethics as content in the teaching-learning process of the History of Philosophy II. This result responds to the problem: how to offer didactic treatment to bioethics as content in the teaching-learning process of the History of Philosophy II in the Bachelor's Degree in Education, Marxism-Leninism and History? Methods were applied at the theoretical level (the study and critique of sources, supported by the procedures of analytical-synthetic logical thinking, induction-deduction, historical-logical and hermeneutic), empirical (study of products of the pedagogical process and participant observation), which allowed the development of activities of the present proposal.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Addine, F. (2013). La didáctica general y su enseñanza en la Educación
Superior Pedagógica. Aportes e impacto. Editorial Pueblo y Educación.
Addine, F. (Comp.).(2004). Didáctica. Teoría y práctica. Editorial Pueblo y
Addine, R. (2006). Estrategia didáctica para potenciar la cultura científica
desde la enseñanza de la química en el preuniversitario cubano [Tesis de doctorado, Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona]. Archivo digital
Álvarez de Zayas, C. M. (1999). Didáctica de la escuela en la vida. Editorial
Pueblo y Educación. Archivo digital.
Álvarez de Zayas, R. M. (2006). Didáctica de la Historia y de las Ciencias Sociales:
aprender del pasado para ser protagonista en el presente. Editorial KIPUS.
Delgado, C. (2020). La crisis Covid-19 y el cambio educativo. CIEG, REVISTA
ARBITRADA DEL CENTRO DE INVESTIGACIÓN Y ESTUDIOS GERENCIALES, (46), 175-194. Archivo digital.
Delgado, C. (Ed.). (2002).Cuba verde. En busca de un modelo para la
sustentabilidad en el siglo XXI (primera reimpresión). Editorial Félix Varela.
Fonticiella, E. (2017). El desarrollo del pensamiento lógico en los estudiantes
de la carrera Licenciatura en Educación, Especialidad Marxismo Leninismo e Historia [Tesis de doctorado, Universidad de Las Tunas]. Archivo digital.
Leontiev, A. N. (1984). Actividad, conciencia, personalidad. Colección
Socialismo y Libertad. Archivo digital.
López, L. (Comp. y Coord.). (2004). El saber ético de ayer a hoy. Tomo I.
Editorial Félix Varela.
Martí, J. (1992). Maestros ambulantes, Obras completas T. 8(2nd ed.).
Editorial de Ciencias Sociales. Archivo digital.
Ministerio de Educación Superior (2016). Modelo del Profesional de la Carrera
de Licenciatura en Educación, Marxismo Leninismo e Historia Plan E.
Moreno, J. (2005). El significado y el desafío de la complejidad para la
bioética. Revista Latinoamericana de Bioética, (8) ,1-19.