Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer
Journal

REDEPSIC es una revista científica semestral especializada de la Facultad de Psicología de la Universidad de Panamá, que publica contribuciones originales sobre avances y resultados de investigación. Los trabajos científicos y técnicos se entienden como informes que describen los resultados originales derivados de investigaciones básicas o aplicadas, proyectos de investigación científica o desarrollo, generados por profesores, estudiantes o investigadores invitados del campo de la psicología. Estos trabajos deben ser inéditos y aportar información nueva sobre un área específica del conocimiento científico de la psicología. Estudiantes, profesores y el resto de la comunidad científica, tendrán acceso abierto al producto del trabajo intelectual de estos profesionales del área de la psicología, al igual que colaboradores externos. REDEPSIC ofrece una versión electrónica on-line con contenidos completos en idiomas español e inglés.

Categorías Índice: Ciencias médicas

 

REDEPSIC is a specialized semiannual scientific journal of the Faculty of Psychology of the University of Panama, which publishes original contributions on research advances and results. Scientific and technical papers are understood as reports describing original results derived from basic or applied research, scientific research or development projects, produced by professors, students or guest researchers in the field of psychology. These papers must be unpublished and provide new information on a specific area of scientific knowledge in psychology. Students, professors and the rest of the scientific community will have open access to the intellectual work product of these professionals in the field of psychology, as well as external collaborators. REDEPSIC offers an on-line electronic version with complete contents in Spanish and English. 

Categories Index: Medical Sciences

Read More

Editorial

Editorial

| | Open Access


Artículos

Exaggerated collecting and its relationship with obsessive compulsive disorder

10-17 | | Open Access


The Constructivist Model and its impact on the educational processes of Psychology students.

18-33 | | Open Access


Exploratory study for the development of a mentalization program in university teachers

46-58 | | Open Access


Autoconcepto e inteligencia emocional en los estudiantes de la Universidad Técnica de Babahoyo.

59-66 | | Open Access


Reliability and Validity of a Questionnaire to Assess Levels of Psychological Impairment in University Students

67-77 | | Open Access


Cognitive skills in academic performance in mathematics for first-year university students

78-93 | | Open Access