A research was done to dertermine reading preferences among me 9° grade junior tugh students at monvng °hitt goverrnental schools at the School District of San !triguera° during the months of November and December of 2007 From a whole sample of 3 998 students who attend the 9° grade of junior high for fue acadernic penod of 2007 a sample whIch representa 10% of fue populabon was selected 423 students from 9° grade junior high students who were tested in a %entren evaluation consrsting in a questlonaire at a dassroom (1) each from daylight govennenb31 sehool from fue sbdeen (16) chosen for this research Basad on fue informaban gathered through survey rt was proposed a readmg campaing among fue teenagers of Special District of San Miguelito with purpose of supporting fue teactung and leaming process for students and improve fue Me status of fue residente of this chstnct, malnly on teenagers.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Aguilar, M. (2017). El placer de leer: Cómo convertirnos en lectores apasionados. Barcelona: Ediciones SM.
Alonso Giraldo, M. (2016). Leer: Un placer que se aprende. Bogotá: Editorial Panamericana.
Asociación Panameña de Bibliotecarios. (1957). Informe de Primeras Jornadas Bibliotecológicas Panameñas. Panamá: Mecanografiado.
Ministerio de Educación de la República de Panamá: Organización para la Cooperación y el Desarrollo. (2019). Programa para la Evaluación Internacional del Estudiante. Panamá: Ministerio de Educación.
Real Academia de la Lengua Española. (2010). Diccionario de la Lengua española. Madrid: Real Academia de la Lengua Española.
Secretaría Nacional de Ciencia, Tecnología e innovación. (2003). Boletín informativo. Panamá: La Prensa.
Solé Gallart, I. (1992). Estrategias de enseñanza para la comprensión lectora.
Universidad de Panamá. (2007). Aniversario de la Facultad de Administración de Empresas. Panamá: La Prensa.