ISSN L 3072-9653
Scientific Journal T & E es una publicación electrónica semestral (marzo-agosto y septiembre-febrero), académica y científica, especializada en Ciencias de la Educación. Su ISSN es 3072-9653.
La revista fue establecida bajo un convenio de cooperación interinstitucional firmado el 20 de junio de 2024 entre la Universidad de Panamá y la University of Technology and Education.
Forma parte del Portal de Revistas de la Universidad de Panamá, con el objetivo de editar y publicar artículos científicos originales e inéditos que presenten resultados de investigaciones en todas las ramas de las Ciencias de la Educación.
Todos los manuscritos recibidos son evaluados rigurosamente mediante el método de revisión por pares ciegos por al menos dos especialistas.
Invitamos a la comunidad científica a acceder a nuestro sitio electrónico y a solicitar la publicación gratuita de sus trabajos.
https://revistas.up.ac.pa/index.php/scientific_journal/index
Editorial
Artículos
From Silence to Speech: Artificial Intelligence as an Ally in the Development of English Oral Expression.
9-35
|
Published:
2025-09-30
|
Motivation and cognitive flexibility in academic performance: an analysis using the ToS (Tree of Science) methodology
36-53
|
Published:
2025-09-30
|
Theoretical trends on Van Hiele theory and the development of geometric thinking: systematic review 2015-2024
54-79
|
Published:
2025-09-30
|
Systematic review of cumbia as a pedagogical strategy to strengthen motor coordination in children aged 5-10 years
80-109
|
Published:
2025-09-30
|
Didactic Transposition in Teaching Variational Thinking: A Systematic Review of the Literature (2013–2025)
110-154
|
Published:
2025-09-30
|
Documentary review on bonds at school and its impact on coexistence, academic performance and emotional well-being of students
155-187
|
Published:
2025-09-30
|
The power of social networks in everyday life. Reflective Approach
210-240
|
Published:
2025-09-30
|
Technology and school coexistence: documentary review on change in school dynamics.
241-274
|
Published:
2025-09-30
|
Researching in Rural Contexts: Invisible Barriers in a Doctoral Thesis on Inclusive Education and Attention to Diversity
275-291
|
Published:
2025-09-30
|