Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

##common.pageHeaderLogo.altText##

Journal

La Revista Holón es editada por la Universidad José Martí de Latinoamérica (UMLA),  a través del Sistema de Publicaciones del Centro Latinoamericano de Estudios en Epistemología Pedagógica (CESPE), y como coeditora la Universidad de Panamá. Publicada de forma cuatrimestral (enero-abril, mayo-agosto, septiembre-diciembre), en acceso abierto como revista de Convenio en el Portal de Revistas de la Universidad de Panamá. Es especializada en temas de Educación y Pedagogía, por lo que acepta los siguientes productos: artículo científico, artículo de revisión, ensayo académico, reseña de libros, notas cortas y entrevistas.

Read More

PRESENTACIÓN

Presentación

| | Open Access


EDITORIAL

Editorial

| | Open Access


ARTÍCULOS CIENTÍFICOS

THE RELEVANCE OF EMOTIONAL EDUCATION IN THE LEARNING PROCESS

30-46 | | Open Access


BASIC EDUCATION TEACHER TRAINING SCHOOLS AGAINST THE PERSPECTIVE OF THE NEW MEXICAN SCHOOL

47-58 | | Open Access


THE EMOTIONAL INTELLIGENCE COMPETENCES OF TEACHERS: THEIR UNDERSTANDING FROM A NEUROEDUCATIONAL PERSPECTIVE

59-70 | | Open Access


DEVELOPMENT OF COMMUNICATIVE SKILLS IN ZERO AND THIRD GRADE STUDENTS, USING TECHNOLOGIES IN COLOMBIA

98-109 | | Open Access


EDUCATIONAL MANAGEMENT OF THE CIVIL ENGINEER FROM THE HUMANISTIC CURRICULAR STRATEGY

125-137 | | Open Access


ARTISTIC LANGUAGE : PATH FOR THE CREATION OF VALUES AND IDENTITY ENVIRONMENTS

138-149 | | Open Access