La Revista Holón es editada por la Universidad José Martí de Latinoamérica (UMLA), a través del Sistema de Publicaciones del Centro Latinoamericano de Estudios en Epistemología Pedagógica (CESPE), y como coeditora la Universidad de Panamá. Publicada de forma cuatrimestral (enero-abril, mayo-agosto, septiembre-diciembre), en acceso abierto como revista de Convenio en el Portal de Revistas de la Universidad de Panamá. Es especializada en temas de Educación y Pedagogía, por lo que acepta los siguientes productos: artículo científico, artículo de revisión, ensayo académico, reseña de libros, notas cortas y entrevistas.
Categoría índice: Ciencias sociales - Multidisciplinarias
PRESENTACIÓN
ARTÍCULOS CIENTÍFICOS
Classrooms of the future. Integration of artificial intelligence in university teaching: D4 University (2019-2024)
3-17
|
Published:
2025-07-17
|
Teaching invulnerable contexts with insufficient technological infrastructure
18-32
|
Published:
2025-07-17
|
Improving school coexistence by strengthening socio-emotional skill in the preschool classroom
33-43
|
Published:
2025-07-17
|
The use of AI in the development of learning strategies by university students
44-55
|
Published:
2025-07-17
|
Towards an education without limits: the pedagogy of being as a multidisciplinary bridge
88-99
|
Published:
2025-07-17
|
Shool coexistence: a foundation supported by diverse knowledge in official institutions in Santa Cruz Lorica
100-114
|
Published:
2025-07-17
|
Education, law and sustainable technology: proposals for the development of educational policies in Mexico
115-130
|
Published:
2025-07-17
|
LATIN AMERICAN PEDAGOGY. CLAIMING REGIONAL IDENTITY FROM A GNOSOEPISTEMOLOGICAL PERSPECTIVE
131-144
|
Published:
2025-07-17
|