La Revista Holón es editada por la Universidad José Martí de Latinoamérica (UMLA), a través del Sistema de Publicaciones del Centro Latinoamericano de Estudios en Epistemología Pedagógica (CESPE), y como coeditora la Universidad de Panamá. Publicada de forma cuatrimestral (enero-abril, mayo-agosto, septiembre-diciembre), en acceso abierto como revista de Convenio en el Portal de Revistas de la Universidad de Panamá. Es especializada en temas de Educación y Pedagogía, por lo que acepta los siguientes productos: artículo científico, artículo de revisión, ensayo académico, reseña de libros, notas cortas y entrevistas.
PRESENTACIÓN
EDITORIAL
ARTÍCULOS CIENTÍFICOS
EDGAR MORIN AND THE SEVEN KNOWLEDGE NECESSARY FOR THE EDUCATION OF THE FUTURE
3-15 | Published: 2024-03-27 |
SYSTEMATIZATION OF HIGH-LEVEL LEARNING STRATEGIES BASED ON NEUROEDUCATION
16-29 | Published: 2024-03-27 |
BASIC EDUCATION TEACHER TRAINING SCHOOLS AGAINST THE PERSPECTIVE OF THE NEW MEXICAN SCHOOL
47-58 | Published: 2024-03-27 |
THE EMOTIONAL INTELLIGENCE COMPETENCES OF TEACHERS: THEIR UNDERSTANDING FROM A NEUROEDUCATIONAL PERSPECTIVE
59-70 | Published: 2024-03-27 |
FROM HOMO SAPIENS TO THE SENSORIUM, HUMAN EVOLUTION “AN IRRATIONAL LOOK”
71-83 | Published: 2024-03-27 |
INTEGRATION AND INCLUSION IN HISTORICAL PERSPECTIVE: SPECIAL EDUCATION IN CUBA
84-97 | Published: 2024-03-27 |
DEVELOPMENT OF COMMUNICATIVE SKILLS IN ZERO AND THIRD GRADE STUDENTS, USING TECHNOLOGIES IN COLOMBIA
98-109 | Published: 2024-03-27 |
CONTEXTUALIZED DIDACTIC STRUCTURES FOR TEACHING ENGLISH IN MEDICAL EDUCATION
110-124 | Published: 2024-03-27 |
EDUCATIONAL MANAGEMENT OF THE CIVIL ENGINEER FROM THE HUMANISTIC CURRICULAR STRATEGY
125-137 | Published: 2024-03-27 |
ARTISTIC LANGUAGE : PATH FOR THE CREATION OF VALUES AND IDENTITY ENVIRONMENTS
138-149 | Published: 2024-03-27 |